неділю, 3 березня 2013 р.

Щоденна рефлексія – умова якісного проходження практики

ПОЗНАЙОМИТИСЯ МАЄ КОЖНИЙ - і НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Завершився перший тиждень практики УР 4. І що ж він показав? Чи був він плідним і результативним?
На цьому тижні ВИ  працювали в школі: спостерігали уроки вчителів, готувалися до активної практики.
А тепер давайте підсумуємо (дайте відповіді на ці питання у коментарях до цього повідомлення – це свідчитиме, що ви слідкуєте за повідомленнями та виконуєте все відповідно до плану):
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ
– чи порадилися Ви з керівником від університету, коли складали план проведення уроків?
– коли Ви подали керівнику остаточний план проведення уроків? коли розмістили його на блозі?
– чи визначилися Ви, які конспекти будуть оформлені як залікові (найкращі, удосконалені, презентативні)?
ЗНАЙОМСТВО З РЕКОМЕНДАЦІЯМИ
– чи познайомилися Ви з повідомленнями на «Практика…», що стосуються складання конспектів, із рекомендаціями до конспектів інших студентів, аналізом конспектів тощо? які повідомлення видалися вам корисними?
КОНСПЕКТИ УРОКІВ
–  коли Ви підготували конспект уроку за спостереженням? чи подали його на перевірку керівнику від університету?  коли розмістили конспект на блозі? як врахували рекомендації, після того, як оприлюднили конспект?
– чи консультувалися Ви з керівником від університету щодо підготовки конспектів самостійних уроків?
– чи склали Ви конспект уроку (декілька) на наступний тиждень? чи подали на перевірку керівнику від університету? коли розмістили їх на блозі?
ЩОДЕННА РЕФЛЕКСІЯ
– чи знаєте Ви, що становлення фахівця будь-якої сфери потребує серйозної роботи над собою?  чи усвідомлюєте необхідність проведення щоденної рефлексії як умови успішного проходження практики? (рекомендації про проведення рефлексії читайте у попередньому повідомленні)
– чи здійснювали Ви щоденну рефлексію? скільки відповідних записів розміщено на Вашому блозі?
– чи цікавилися дописами інших студентів, чиї дописи викликали у вас інтерес? чи коментували ви дописи інших?
– наскільки важливо для вас коментування читачами Ваших дописів? чиїх коментарів очікуєте найбільше?
– (для тих, у кого відсутня рефлексія) визначте основні причини того, що Ви порушуєте вимоги програми практики щодо рефлексії, які перспективи виправити ситуацію, що склалося.
ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА БЕСІДА ІЗ ДЕСЯТИКЛАСНИКАМИ
        коли запланували зустріч із десятикласниками? чи запросили керівника від університету?
        чи узгодили план зустрічі і матеріали, що будете використовувати із керівником від університету?

Шановні практиканти,  познайомившись із змістом ваших блогів, керівники доходять висновку, що ви мали суттєві проблеми із самоорганізацією.
Відповідаючи на пропоновані питання, ви зможете надолужити втрачене, виправити помилки. Сподіваємося на наступному тижні ситуація значно покращиться.

Успіхів!

Чекаємо на коментарі.
Старости підгруп, допоможіть своїм одногрупникам зорієнтуватися й вчасно вийти в блог.

8 коментарів:

  1. ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ

    – я порадилася з Лопатюк В.В., план проведення уроків складала у понеділок та вівторок;
    – остаточний план проведення уроків я подала Валентині Володимирівні у вівторок. Тоді ж розмістила його на блозі;
    – будуть оформлені, як залікові, конспект з літератури на тему "А. Малишко. "Пісня про рушник", а з мовою я ще не визначилася.

    ЗНАЙОМСТВО З РЕКОМЕНДАЦІЯМИ

    – я щодня слідкую за повідомленнями на «Практика…», що стосуються складання конспектів, із рекомендаціями до конспектів інших студентів.

    КОНСПЕКТИ УРОКІВ

    – конспект уроку за спостереженням я підготувала 28.02, тоді ж розмістила його на блозі;
    – я консультувалася з Лопатюк В.В. та Скоробогатовой Н. Є. щодо підготовки конспектів самостійних уроків;
    – склала два конспекти уроків з мови на наступний тиждень, подала на перевірку керівнику від університету. Сьогодні розмістила перший конспект та презентацію на блозі;

    ЩОДЕННА РЕФЛЕКСІЯ

    – кожного дня, готуючи якісь завдання, вивчаючи та запамятовуючи нову інформацію, готуючи конспекти уроків та проводячи уроки на практиці ми постійно працюємо над собою, вдосконалюємося, вчимося на своїх і на чужих помилках. Цього року я вже відчуваю значущу різницю із попереднім роком і перебуванням на практиці, я вже не "боюсь" учнів і не так хвилююсь, як раніше. Мені цікаво спостерігати за досвідом інших студентів, вчитися чомусь у них :)
    – я здійснювала щоденну рефлексію, починаючи з першого дня укр. практики і завершуючи сьогодняшнім днем;
    – я читаю дописи дівчат з УА та зі своєї групи, зокрема повідомлення від Ю. Дорофєєвої, В. Тянникової, Л. Карабашевої та К. Івченко. Інші дівчата зявляються у блозі рідко; коментувала дописи Ю. Дорофєєвої та А. Шальневої;
    – мені б було приємно, якщо б дівчата хоча б іноді читали наші дописи, коментували їх... Бо зявляється таке враження, що розмовляєш із самою собою...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ви праві Наталко, що сумілнних не так багато.
      Ваша підгрупа обіцяли прийти з планом профорієнтаційного заходу, але "обіцяного три роки ждуть".
      Якщо ви вже одужали, то допоможіть і іншим у вашій підгрупі самоорганізуватися.
      Із задоволенням будемо слудкувати за вашими повідомленнями із справжньою рефлексією: намагайтеся не стільки описувати, що відбулося, скільки діліться з нами тими висновками, до яких ви дійшли у процесі розмірковування над власною діяльністю.
      Успіхів.

      Видалити
  2. Просто за один день спостережень за уроками багато не напишеш, а от завтра буде урок, і будуть враження, я в цьому впевнена. На російські практиці у мене було багато цікавих моментів, про які й по сьогоднішній день згадую із пошмішкою ;)

    ВідповістиВидалити
  3. Наталко і дівчата, в рекомендаціях є інформація "Як надати спільний доступ документам на ДИСК ГУГОЛ".
    Зробіть так, щоб усі могли познайомитися з вашими конспектами. Крім нас в Інтеренті вони нікому не цікаві!

    ВідповістиВидалити
  4. Олено Анатолівна, доступ відкрила.

    ВідповістиВидалити
  5. Ірино Миколаївно, хоч у нас був тиждень спостережень, проте він був насиченим, адже крім того, що ми готуємо конспекти уроків, ми ще готували паралельно конспекти виховної години.
    Щодо уроків-спостережень, то я мала змогу відвідати уроки української мова та літератури як у 7-А класі, так і у 8-А. Щодо мови, то я була вражена кількістю роботи виконаною у співпраці вчителя з учнями: спершу вона проводить актуалізацію знань(репродуктивна бесіда), потім робота в групах на 5 хвилин(учні самостійно готували одне питання, після чого біля дошки одні зачитували правило, другі наводили приклади, а інші групи знову проговорювали все сказане), потім була робота з текстом (всі учні переписували текст, розкриваючи дужки, після чого виконували самостійно окремі завдання), а потім була рефлексія(учитель починав фразу, а учні завершували). А що найбільше мене вразило, то це те, коли Віра Миколаївна давала один і той же матеріал різним підгрупам (обидва класи на мову діляться) у новому "форматі", тобто вона справжня акторка (у доброму сенсі), і в неї є чому навчитися!!! Щодо літератури, то я потрапила до 7-А класу тільки на контрольну роботу, а щодо 8-А класу, то я мала змогу побачити урок вивчення біографічного матеріалу та художнього твору. З приводу останнього уроку, то я була обурена поведінкою учні, учитель не міг контролювати дисципліну, через що, можна сказати, був зірваний урок. Адже учитель не міг швидко зорієнтуватися що спочатку дати: відомості про автора, чи почати з теорії літератури, потім учитель почав розподіляти ролі за п'єсою (Тема уроку була: І. Карпенко-Карий. Короткі відомості про письменника. Трагікомедія "Сто тисяч"), щоб якось пристосувати учнів до роботи, під час читання, учитель інколи зупиняв учнів, та акцентував увагу на д/з: "Зверніть на ці слова, адже вдома вам потрібно буде написати характеристику героя, підтвердити цитатами". Чесно кажучи (вибачте мені, будь ласка, Віро Миколаївно), урок був сумбурним, тому що діти потребують, напевно індивідуальної уваги. Поки до кожного Віра Миколаївна не звернулася, вони продовжували гомоніти. І як з такими дітьми проводити уроки... Нашим вчителькам потрібно пам'ятники ставити!
    Крім того, я мала змогу 1 березня провести контрольну роботу з теми "Прислівник", я склала тести, які складалися з трьох рівнів, Віра Миколаївна дала мені згоду проводити. Проте, я не урахувала здібності наших учнів, вони їх виконали за 15 хв., після чого, я не довго думаючи, відкриваю підручник, бачу вправу: Складіть діалог з поданих прислівників. Я ж звертаюсь до учнів:"Відкрийте, будь ласка, підручники на сторінці 143, будемо з вами складати діалог", а вони мені з посмішкою:"Ага, яких у нас не має" І що робити, прийшлося викликати до дошки учнів, та проводити з ними "вибірковий диктант", після чого вони мені пояснювали написання кожного прислівника. І після цього уроку, я остаточно зрозуміла, що у кожного вчителя повинно бути продумано урок на 5 кроків вперед. А складність була ще в тому, що я не знала здібностей учнів...
    Хоча цей урок я взяла собі на майбутнє. І за цей урок, я б собі і двійки не поставила!
    Тож, дівчата, все, що нам говорять наші керівники, треба мотати на вус, та носити з собою кожен день, і, навіть, спати з цим і прокидатися!

    ВідповістиВидалити
  6. Ірино Миколаївно, мій перший тиждень практики завершився майже результативно.
    Щодо плану проведення уроків, то можу сказати, що я подала Лопатюк В. В. свій остаточний план проведення уроків у вівторок, а на блозі розмістила в середу. З конспектами, які будуть оформлені як залікові, ще не визначилася (на даний момент в мене готові тільки два уроку, тому не можу сказати, які будуть кращі).
    Я познайомилася з рекомендаціями, що стосуються складання конспектів. З іншими повідомленнями обов’язково ознайомлюсь.
    Конспект уроку за спостереженням, на жаль, в мене ще не готовий. Але сподіваюся, що на цьому тижні він все ж таки з’явиться у блозі.
    Консультації з Валентиною Володимирівною в мене були, також я подавала уроки на перевірку. Вона нам дуже допомагає. На цей тиждень в мене готові 2 уроки, готую 3-й. Сьогодні викладу на блог.
    Щоденну рефлексію я намагаюся проводити кожен день. Враховую коментарі свого керівника та вчителя. Спостерігаючи уроки вчителів та практикантів, я набираюся досвіду, який використовую при написанні конспектів та при проведення власних уроків. В цьому році практику проходити вже значно легше, але ще є багато того, над чим варто працювати.
    Що стосується профорієнтаційної бесіди, то Олена Анатоліївна вже знає, яка ситуація склалася у нас в школі.

    ВідповістиВидалити
  7. Усі рекомендації побачила, врахувала, буду їх дотримуватись.Дякую.Зараз буду писати рефлексію

    ВідповістиВидалити

Загальна кількість переглядів сторінки