суботу, 2 березня 2013 р.

Правила рефлексії студентів-практикантів

Шановні практиканти, на ваших блогах бракує рефлексії.
Цікавих повідомлень украй мало. А це свідчить, що ви не працюєте над собою, не розумієте важливість і необхідність РЕФЛЕКСІЇ.

 Переважно, ви описуєте свій день (і то не кожний, а дехто це робить стисло і схематично).  Часто ви намагаєтеся написати те, що, як вам здається, від вас очікують. Користі така робота не приносить, а час забирає. 

Пам'ятайте, рефлексія передбачає певну зупинку у вашому шаленому темпі життя. Це такий час (знайдіть ці півгодини на день), коли ви маєте побути наодинці із собою, подумати над тими змінами, що відбуваються з вами, або не відбуваються (тому варто пошукати причини).

Ось декілька порад, що допоможуть вам півгодини на день провести важливу й корисну роботу над собою.

  1. Найпростіше розуміння рефлексії – РОЗМОВА із самим собою. Отже, МОНОЛОГ
  2. Рефлексія – букв. звертання НАЗАД. Отже, монолог про події, що сталися, ЩО ВІДБУЛОСЯ з тобою.
  3. Рефлексія – міркування, спрямоване на АНАЛІЗ самого себе – власних дій та вчинків, подій, що сталися. Отже, МІРКУВАННЯ над тим, що відбулося, чому так відбулося.
  4. Педагогічна рефлексія – здатність об'єктивно ОЦІНЮВАТИ себе та свої вчинки як педагога. Отже, монолог майбутнього ПЕДАГОГА про особливості педагогічного процесу.
  5. Мета рефлексії: пригадати, закріпити в пам’яті, виявити та осмислити компоненти діяльності. Отже, пишіть і створюйте ВИСНОВКИ-ПРАВИЛА, що допоможуть у майбутньому.
  6. Спробуйте відповісти на питання:
    1. Що суттєвого відбулося?
    2. Що найбільше сподобалося? Що викликало позитивні емоції? Чому?
    3. Які труднощі виникли? Який вихід знайдено?
    4. Які мої найвагоміші результати, що я зрозумів, чого навчився?
    5. Що запам’ятаю на майбутнє?
 Успіхів!

2 коментарі:

  1. Ірино Миколаївно! Дякую Вам за корисну інформацію! Завтра богато з нас будуть проводити перші уроки з укр. практики цього року! Завтра буде багато вражень і ми всі, я сподіваюся, напишемо про свої уроки)

    ВідповістиВидалити
  2. Ірино Миколаївно, хоч у нас був тиждень спостережень, проте він був насиченим, адже крім того, що ми готуємо конспекти уроків, ми ще готували паралельно конспекти виховної години.
    Щодо уроків-спостережень, то я мала змогу відвідати уроки української мова та літератури як у 7-А класі, так і у 8-А. Щодо мови, то я була вражена кількістю роботи виконаною у співпраці вчителя з учнями: спершу вона проводить актуалізацію знань(репродуктивна бесіда), потім робота в групах на 5 хвилин(учні самостійно готували одне питання, після чого біля дошки одні зачитували правило, другі наводили приклади, а інші групи знову проговорювали все сказане), потім була робота з текстом (всі учні переписували текст, розкриваючи дужки, після чого виконували самостійно окремі завдання), а потім була рефлексія(учитель починав фразу, а учні завершували). А що найбільше мене вразило, то це те, коли Віра Миколаївна давала один і той же матеріал різним підгрупам (обидва класи на мову діляться) у новому "форматі", тобто вона справжня акторка (у доброму сенсі), і в неї є чому навчитися!!! Щодо літератури, то я потрапила до 7-А класу тільки на контрольну роботу, а щодо 8-А класу, то я мала змогу побачити урок вивчення біографічного матеріалу та художнього твору. З приводу останнього уроку, то я була обурена поведінкою учні, учитель не міг контролювати дисципліну, через що, можна сказати, був зірваний урок. Адже учитель не міг швидко зорієнтуватися що спочатку дати: відомості про автора, чи почати з теорії літератури, потім учитель почав розподіляти ролі за п'єсою (Тема уроку була: І. Карпенко-Карий. Короткі відомості про письменника. Трагікомедія "Сто тисяч"), щоб якось пристосувати учнів до роботи, під час читання, учитель інколи зупиняв учнів, та акцентував увагу на д/з: "Зверніть на ці слова, адже вдома вам потрібно буде написати характеристику героя, підтвердити цитатами". Чесно кажучи (вибачте мені, будь ласка, Віро Миколаївно), урок був сумбурним, тому що діти потребують, напевно індивідуальної уваги. Поки до кожного Віра Миколаївна не звернулася, вони продовжували гомоніти. І як з такими дітьми проводити уроки... Нашим вчителькам потрібно пам'ятники ставити!
    Крім того, я мала змогу 1 березня провести контрольну роботу з теми "Прислівник", я склала тести, які складалися з трьох рівнів, Віра Миколаївна дала мені згоду проводити. Проте, я не урахувала здібності наших учнів, вони їх виконали за 15 хв., після чого, я не довго думаючи, відкриваю підручник, бачу вправу: Складіть діалог з поданих прислівників. Я ж звертаюсь до учнів:"Відкрийте, будь ласка, підручники на сторінці 143, будемо з вами складати діалог", а вони мені з посмішкою:"Ага, яких у нас не має" І що робити, прийшлося викликати до дошки учнів, та проводити з ними "вибірковий диктант", після чого вони мені пояснювали написання кожного прислівника. І після цього уроку, я остаточно зрозуміла, що у кожного вчителя повинно бути продумано урок на 5 кроків вперед. А складність була ще в тому, що я не знала здібностей учнів...
    Хоча цей урок я взяла собі на майбутнє. І за цей урок, я б собі і двійки не поставила!
    Тож, дівчата, все, що нам говорять наші керівники, треба мотати на вус, та носити з собою кожен день, і, навіть, спати з цим і прокидатися!

    ВідповістиВидалити

Загальна кількість переглядів сторінки