Найбільші труднощі у навчально-виховній роботі
СКЛАДАННЯ КОНСПЕКТ УРОКУ
Структура та логіка
o «правильно та логічно підготувати урок» /Інна Ігорівна/
o
«складання
логічного конспекту, тому що я ще не повністю звикла до класу, його здібностей» /Анастасія
Валеріївна/
Виховна мета
o
«дуже
багато недоліків знаходили у підручнику за яким
навчаються діти. Виховна мета,
зображена в них не співпадає з реальністю. Описи природи, або вчинків людей не
знаходять відбиття в уяві дітей, бо не наведено конкретні приклади з
урахуванням вікових особливостей» /Євгенія Євгеніївна/
o
«Не
завжди вдало могла визначити виховну мету уроку, хоча протягом уроку її
забезпечувала».
/Арина Григорівна/ /Анастасія Сергіївна2/
Перевантаження змісту
o Іноді виходила перевантаженість змісту
навчального матеріалу, але з цім втрачалось головне за численними деталями.
Незважаючи на те, що 6 – А класі – це клас, який вивчає українську мову і
літературу за іншою програмою, тобто кількість годин на вивчення теми більше,
ніж у інших класах, але були такі теми, коли на уроці треба було охопити досить
великий матеріал і засвоїти його. І звичайно, що більшості учнів було важко
його засвоїти, тому що мало часу залишалось на його закріплення. Адже на
наступний урок, за програмою, необхідно вивчати нову тему. /Марина Анатоліївна/
o При плануванні плану конспекту зіткнулася
з такою проблемою як протиставлення творчості і програмно методичної
дисципліни головною проблемою - є проблема розвитку творчих здібностей учнів.
Сьогодні від кожного учня ми хочемо побачити
ініціативу у навчанні, творчу активну особистість. Але для того, щоб
розвивати творчу особистість, ми повинні створити творчі умови. Адже творча активність
розвивається в процесі діяльності, яка має творчий характер, яка змушує учнів
пізнавати і дивуватися, знаходити рішення в нестандартних ситуаціях. /Марина
Анатоліївна/ /Олена В’ячеславівна/
Методи
o «Іноді було важко розібратися який метод
та прийом слід використовувати під час проведення того чи іншого етапу уроку» /Катерина
Дмитрівна/
Види та форми роботи
o «Мені було складно раціонально поєднувати
колективні та індивідуальні форми роботи». /Дарія Павлівна /Ігор
o «Іноді при плануванні уроку не завжди була
можливість використати інтерактивні методи навчання, тому що більшість часу
треба було приділити вивченню нового матеріалу і його закріпленню» /Марина
Анатоліївна/ Катерина Дмитрівна
o «Зіткнулася з такою проблемою як слабкий
розвиток групових форм навчання Організувати ефективну роботу в малих групах –
це завжди важко і підготовка займає багато часу. Якщо вчитель дуже рідко
використовує таку форму, то це природно, що в учнів не виробляються навички
співпрацювати в групі, взаємодіяти один з одним і вирішувати колективно
поставлені вчителем задачі. Але, якщо використовувати таку форму роботи, то
активність учнів збільшується. Відомо,
що учням буває психологічно складно звертатись за поясненням до вчителя і
набагато простіше — до ровесників. В цій
роботі слабкі учні виконують за обсягом будь-яких вправ на 20—30% більше, ніж у
фронтальній роботі. Групова форма роботи сприяє також організації більш
ритмічної діяльності кожного учня».. /Марина Анатоліївна/
/Олена В’ячеславівна/
Умови вибори вправ та завдань
o «підібрати вправи і завдання та й систематизувати
їх так, щоб було зрозуміло навіщо їх виконувати» /Інна Ігорівна/
o
«пошук
необхідного матеріалу до уроку: пошук відповідних вправ, прикладів наочності
тощо» /Катерина
Дмитрівна/
o
«складність
добору потрібних і доречних вправ для сприйняття і засвоєння нового матеріалу» /Уляна Миколаївна/
o
«скомпонувати
підібрати такі вправи, щоб учням було цікаво та приємно їх виконувати, а
найголовніше – корисно». /Інна Ігорівна
o «Однією з головних цілей було зацікавити
учнів, заохотити їх до навчання, тож потрібно було шукати цікавий матеріал,
цікаві підходи» /Катерина
Дмитрівна/
o Однією з найбільших труднощів упродовж
практики був пошук саме тих вправ, які б учні виконували із задоволенням і при
цьому могли орієнтуватися у темі на «відмінно» /Олена Володимирівна/
o Коли я готувала конспект, було складно
вибрати ефективні вправи, які б відповідали темі. Катерина Олегівна/
o Не реалізовувалося цілепокладання,
завдання здавались одноманітними, часто самостійними із взаємоперевіркою /Євгенія
Євгеніївна/.
o підібрати вправи і завдання,урахувала
вікові особливості учнів, їх інтереси, іноді психологічний та фізичний стан. /Інна Ігорівна
Мотивація
o
Важко
було встановлювати зв'язок уже вивченого учнями матеріалу з тим, що вивчається,
а також показувати перспективу практичного його використання. /Катерина
Дмитрівна/ Ігор/Арина Григорівна//Анастасія Сергіївна2/
o
Важко
було забезпечити мотивацію та пояснити учням зв’язок навчального матеріалу з
життям. /Дарія
Павлівна
Евристичність
o Під час написання конспектів з літератури
було важко підібрати питання, які б
підводили учнів до певних висновків. Катерина Олегівна/
ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ
Керування навчально-пізнавальною
діяльністю. Інструкції.
o
правильно
та чітко проінструктувати учнів щодо виконання завдання, так щоб вони не
перепитували, що треба робити, чи взагалі зробили б не те, що ви передбачали /Інна Ігорівна/.
o
Також
важким було правильно та чітко проінструктувати учнів щодо виконання завдання,
бо вони ще не звиклі до мого голосу та формування завдань. /Анастасія Валеріївна/
Логіка. Переходи. Висновки
o
як
організувати та зробити правильний перехід від одного виду діяльності до
іншого. /Інна Ігорівна/
o
треба
завжди інструктувати учнів, що ви збираєтесь робити та навіщо /Інна Ігорівна
o
після
виконання будь якого завдання, робити висновок – що ви зробили, вивчили,
дізнались, відпрацювали та навіщо /Інна
Ігорівна/.
Дисципліна. Увага. Інтерес
o
тримати
дисципліну у класі /Інна Ігорівна/
o
повернути
їх у процес навчання, після відволікання.
/Інна Ігорівна утримати їх увагу, /Інна
Ігорівна/
o
заінтересувати
учнів, /Інна Ігорівна/
o
є
надмірно активні учні, звиклі бути в центрі уваги. До таких учнів потрібно було
знайти підхід, /Інна Ігорівна/
o ставленні до них як до відповідальних і
свідомих суб'єктів діяльності/Марина Анатоліївна/
o Якщо вчитель не бачить в учневі чогось цінного й цікавого,
властивого тільки йому, вчитель втрачає контакт зі своїм учнем. Тому необхідно
розвивати соціальний інтелект, здатність розуміти стан інших людей і
передбачати розвиток різних ситуацій, які можуть виникнути під час взаємодії з
учнями /Марина
Анатоліївна/
o Дисципліна – це взагалі окрема справа.
Зіткнулася найбільше з цією проблемою при використанні метода роботи із
підручником. Дітям було не цікаво, тому вони бешкетували, розмовляли, не
слухали /Євгенія
Євгеніївна/.
o Виникали і труднощі з утриманням
дисципліни, одного разу навіть довелося провести виховну п’ятихвилинку (вчителя
не було через важливі обставини). /Олена Володимирівна/
o Були проблеми з дисципліною, але вчитель
допоміг мені з цим. Катерина Олегівна/
o утримання дисципліни /Уляна Миколаївна/
o Я не завжди могла підтримувати дисципліну
на уроці й намагалася утримувати увагу класу зауваженнями. /Дарія Павлівна
o зосередження уваги усіх учнів /Уляна Миколаївна/
o Прослідковувалась іноді пасивна позиція
невеликої частини школярів в навчальному процесі, не завжди вдавалося включити
їх в роботу. /Катерина
Дмитрівна
o Прослідковувалась іноді пасивна
позиція невеликої частини школярів в
навчальному процесі, незважаючи на те, що на уроці використовувалися
інтерактивні методи навчання і творчий підхід. /Марина Анатоліївна/ /Олена В’ячеславівна/
Наочність
o
Я не
завжди могла підвести учнів до сприйняття наочності та організувати роботу з
нею. Найчастіше наочність виконувала лише ілюстративну функцію, а не була
важливим органічним елементом уроку /Дарія Павлівна. /Арина Григорівна//Анастасія Сергіївна2/ Ігор
Час
o
Я не
завжди могла правильно визначити, скільки часу потрібно учням для виконання
індивідуального завдання. /Дарія Павлівна
o
Не завжди міг правильно визначити час для
виконання індивідуального завдання /Ігор
o Досить складно розподілити час на окремі
види вправ, бо десь учні працюють дуже швидко, а десь здається так довго, що ми
могли б встигнути зробити декілька інших вправ. Немає певного відчуття часу, бо
пари в університеті 1.20, а шкільні уроки лише 45 хвилин /Олена Володимирівна/.
o Також з розподіленням часу були деякі
проблеми, але вчитель допоміг нам з цим. Катерина Олегівна/
o Іноді не встигала за урок виконати всі
намічені вправи: не могла пристосуватися до темпу роботи учнів; великий обсяг
матеріалу, який треба подати. Приходилось на ходу змінювати конспект уроку, щоб
встигнути найголовніше. /Катерина Дмитрівна/
o
Багато
недоліків через активну участь 6х-7х класів в олімпіадах та різноманітних
конкурсах, куди їх дуже часто забирали, а час на уроці витрачався на підготовку
певною кількості учнів, в той час, як інші працювали над темою уроку. Таким
чином, увага приділялася лише певним учням /Євгенія Євгеніївна/
Прогнозування ситуацій на уроках
o
Складно
було шукати виходи із форс-мажорних ситуацій, бо діти іноді вміють ставити
зовсім неочікувані питання /Олена Володимирівна/.
o
потрібно
бути готовим до будь-якої ситуації, тому при підготовці до уроку, намагалася
продумати різні ситуації, які можуть скластися на уроці, намагалася добирати
різноманітні завдання, такі, які б могли зацікавити учнів даного віку. /Уляна Миколаївна/
o
Крім
того, потрібно завжди бути готовим до виникнення у учнів питань. Ігнорувати їх
не можна, оскільки можна втратити інтерес, довір'я і пошану класу. Щоб бути
готовим до різного роду непередбаченим обставинам і несподіваним питанням, дуже
важливо ретельне планування і обдумування всіх аспектів при підготовці учбового
матеріалу. /Інна Ігорівна/
Психологічні особливості учнів. Контакт
o слабке знання особистості школяра і
класного колективу /Марина Анатоліївна/
o
важко
було знайти контакт з деякими учнями /Марина Анатоліївна/
o
Не
завжди враховувала психічний і фізичний стан дітей на уроці й намагалася
утримувати увагу зауваженнями до класу. /Арина Григорівна/ /Анастасія Сергіївна2/
o
Також
перш ніж викладати урок треба добре орієнтувати в вікових та психологічних особливостях учнів/Олена
Володимирівна/ Але також треба зауважувати загальну поведінку класу.
Бо ті вправи, завдання, які можна дати одному класові, неможливо та категорично
не можна викладати в іншому. Рівень сприйняття та активності різний. Саме це
розуміння допомогло визначати кількість, складність та зміст вправ в двох
п’ятих класах /Олена
Володимирівна/
Рівень мовленнєвої культури учнів
o
бідний
лексикон /Олена
В’ячеславівна/. Найтиповіші помилки були в моєму мовленні.
o
зрозуміла
важливість пояснення незнайомих слів одразу ж /Уляна Миколаївна/
o
Коли
я перевіряла зошити були проблеми з розумінням слів. Катерина Олегівна
o
Складнощі
дітей при висловлювані своєї думки через маленький словниковий склад. /Арина Григорівна/
o
Зіткнулась
із проблемою низького рівня комунікативної компетенції та риторичних умінь.
Відсутність потрібної кількості творчих усних завдань є великим недоліком в
навчанні мови. На уроці подавалась певна кількість інформації без урахування
розвитку комунікативних умінь і навичок, робота письмова. Якщо усна, то
відповіді на питання короткі, неповні, не виражали власної думки. Лише 20-40 %
учнів можуть без проблем висловити свою точку зору, роблячи мінімум помилок.
Брак слів можна також віднести до комунікативних недоліків. Це свідчить про
відсутність словникової роботи, поширення та розвитку лексикона учнів та брак
роботи із власне українською лексикою./Євгенія Євгеніївна/
Помилки
у мовленні учнів
o
почути
помилки учнів, виправити /Інна Ігорівна/
o
Учні
роблять дуже багато помилок у мовленні. Їх потрібно виправляти, а якщо постійно
переривати учня та виправляти помилки - він загубить думку або взагалі не
захоче продовжувати говорити. Тому доводилося якось пристосовуватися до
ситуації. /Катерина
Дмитрівна/
o
а
також виправлення учнівських помилок миттєво, бо якщо цього не зробити одразу
потім виникають ще більші складності з розумінням і поясненням. /Уляна Миколаївна/
o
Під
час виконання учнями вправ біля дошки іноді пропускала помилки, бо
зусереджувалася саме на правильному виконанні завдання, а орфографічні помилки
не помічала.
/Катерина Дмитрівна/
o
Відсутність
роботи над помилками робить всю самостійну та парну роботу на уроці
безрезультатною, марною. /Євгенія Євгеніївна/
Мовлення вчителя
o
Не
зовсім і не завжди виходить слідкувати за своїм мовленням, щоб не допускати
помилок, тримати правильні інтонації, висоту голосу, емоційність у спілкуванні. /Інна Ігорівна/
o
помилки
у мовленні, іноді говорила не правильний наголос. Катерина Олегівна
o
при
перегляді уроку почула фонетичні помилки. /Анастасія Валеріївна/
o
важливо
стежити за письменністю своєї мови, не допускати слів-паразитів, але при цьому не ускладнювати
мову незрозумілими для учнів термінами, тобто зміст матеріалу, що викладається,
повинен відповідати віковим і освітнім особливостям групи. /Інна Ігорівна/
o
Мова
повинна бути послідовною, чіткою і доступною для сприйняття /Інна Ігорівна/
o
Коли
я почала вести українську мову, то спочатку в голові були англійська слова, було
дуже важко щось перекласти. Катерина Олегівна/
Уроки розвитку мовлення
o
Уроки
з розвитку мовлення було проводити складніше, ніж аспектні уроки української
мови. /Дарія
Павлівна /Ігор
o
виникли
труднощі з вибором темпу читання переказу. /Дарія Павлівна
o
Виникали
труднощі з вибором темпу читання переказу та диктанту /Ігор
o
При
проведенні уроків як із мови, так і з літератури у подачі нового матеріалу, в
його закріпленні особливих труднощів не було. Складніше проводити уроки аналізу
контрольних робіт чи диктанту, а також уроки з розвитку мовлення. /Арина Григорівна/
СПОСТЕРЕЖЕННЯ ТА АНАЛІЗ УРОКІВ
o
Важко
було аналізувати уроки студентів Я ще не маю достатнього рівня для надання
об’єктивного оцінювання практикантові. /Євгенія Євгеніївна/.
Цікаво, що напишуть наші практиканти -2012.
Немає коментарів:
Дописати коментар