пʼятниця, 30 листопада 2012 р.

Вчимося складати конспекти

Практика з російської мови завершилася, а проблеми складання конспектів залишилися.

Далі подаємо аналіз конспекту. Кольором позначаємо наші коментарі до частин конспекту

Тема уроку: «Прислівник як частина мови».
Урок проведено  4.12 2012 року у 7-А класі  Спеціалізованій школі №  
  1. Слова потрібно узгоджувати або використовувати розділові знаки.
  2. Мету уроку визначено неповно, не відповідає типу (урок формування мовної компетенції, засвоєння нових знань). Потрібно чітко визначити, що ви поглиблюєте, а що є новим матеріалом для учнів. Потрібно користуватися програмою!!!
  3. Визначати потрібно і розвивальну та виховну мету.
  4. 5 хвилин уроку ви збираєтеся витратити на організацію та мотивацію, 8 хвилин на підсумок та оцінювання. Це доцільно?
 Сьогодні в нас буде звичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну прекрасну, в країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує мову.
  1. Ви збираєтеся це читати 13-літнім підліткам? Ви можете уявити, що викладач університету так починав би лекцію.? А вашим учням хочеться відчувати себе дорослими.
 Сподіваюсь, що всі будуть активні, уважні та старанні, щоб заробити собі гарні оцінки.
  1. Чому на уроці формування нових знань учні мають бути націлені на «зароблення» оцінок?
 Сьогодні у нас з вами буде дуже цікава вправа - Оцінити своє самопочуття «тут і тепер» (настрій, фізичний  стан тощо) за допомогою «кольоротесту». Для цього слід показати картку певного кольору, який відображає Ваш стан на початку уроку. У цьому вам допоможуть експрес-картки
  1. Не підставляйтеся «цікава вправа», ступінь її цікавості хай визначать учні, коли виконають. Наступного разу учня не будуть довіряти вашим словам: сказали «вправа», а вправи  не було, сказали «цікава», а їм цікаво не було …
  2. Ви вже працювали з учнями, чи застосовували цей прийом раніше? Чи збираєтесь його застосовувати в майбутньому? Яка мета його використання? Тут треба мати чітку мотивацію необхідності використання діагностики емоційного настрою. Ви пояснюєте учням значення кольорів, а які висновки вони мають з цього зробити? Які ваші дії? Ваші реакції? Застосування у навчальному процесі засобів психологічної діагностики без певної мети і наступної роботи спричинює тільки питання і нерозуміння в учнів, забирає навчальний час. Думайте! У вас було три тижні роботи з учнями, щоб їх добре вивчити. Що буде з цими картками упродовж уроку? Вони доживуть до кінця уроку?
 На минулих уроках ви говорили про дієприслівники, 
  1. Чому це процес навчання, вивчення став «говорили»? Говорять про погоду на світських раутах.  
 але окрім них у мові існує інша частина мови. 
  1. Таке враження, що у нашій мові тільки й є прислівник і дієприкметник. Якщо так формулює  свої думки вчитель, то що можна очікувати від учнів?
 Давайте, спробуємо оголосити тему сьогоднішнього уроку шляхом відкинення префіксу від минулої теми.
  1. «шляхом відкинення префіксу від минулої теми» - шедевр не потребує коментування!!!
 Зараз в нас буде бліц-опитування (Далі учням пропонуються два питання) 
  1. Бліцопитування - не єдиний спосіб перевірки вивченого. Бліцопитування передбачає короткі відповіді в швидкому темпі. Якщо видаєте два питання, то де ж бліц і де опитування?  І взагалі, раніше у всіх були сенкани на уроках, а тепер бліци (а в УА5 - білети). Таке враження, що крім того, що як приклад прозвучала на заняттях, ви книжок з технологій не відкривали, таблиць до етапів уроків не складали. Хай буде бліц, якщо це виправдано, але...
  2. Яка частина мови називається дієприслівником? – це не питання для бліцопитування.
Якщо учні дають визначення частині мови, то це складна розгорнута відповідь, яка складається з декількох компонентів: загальне значення Ч.М, граматичні питання, морфологічні ознаки, синтаксичні властивості, приклад. Учні даючи визначення мають усвідомлювати граматичні ознаки поняття, знати усі компоненти визначення.

Сприйняття нового поняття
Зараз розгорніть підручники і прочитайте правило. Микито, читай, будь ласка, що ж таке прислівник.
Отже, ми тільки що прослухали визначення прислівника. Давайте  ще раз перечитаємо правило про себе. Читаємо, будь ласка. Отже, хто спробує сказати нам, що таке прислівник.
  1. Таке враження, що курсу методики у вас не було. Де текстова основа роботи? Де робота над новим граматичним поняттям. Оце вся робота над новим граматичним поняттям? Відкрили і прочитали визначення - навіщо учню вчителька?
Якби ви прописали відповідь учня повністю, то, можливо, помітили нелогічність запланованої роботи: спочатку ви просите учнів дати визначення прислівника, потім даєте незрозуміле завдання назвати одну з ознак,  яку виражає прислівник, потім робите висновок, далі проводите дослідження-характеристику. Де логіка? Відповіді учнів ви не прописуєте, тому зрозуміти, що має відбуватися на уроці неможливо.

  1. На уроці постійно вживаєте «попрацюємо», «попрацюйте», таке враження, що ми десь на городі «нормодень» відробляємо.
  2. «попрацюємо з дослідженням-характеристикою» - якась абракадабра.
Зараз ви отримуєте завдання: кожна група отримує словосполучення. Визначивши правильно частину мови виділеного слова і згадавши, що ця частина мови означає, ви назвете одну з ознак, яку виражає прислівник. Відповідно три групи визначать три ознаки прислівника.
  1. Це завдання чи інструктаж? Завдання –  що потрібно зробити, який результат очікується, а інструктаж – яка послідовність дій для досягнення результату.  А у вас що?
  2.  Це, мабуть, технологія роботи в малих групах? То де складові цієї технології:
об’єднання учнів у групи,
правила роботи в групі,
завдання групам, інструктаж (якщо потрібно),
перевірка виконаної роботи,
спільний висновок –результат?

Зробивши висновок, ми можемо сказати, що прислівник – це...
  1. Хто і коли цей висновок зробив? Ви весь час спираєтеся на внутрішні ресурси учнів, вони щось самі мають робити, самі усвідомлювати, а ви тільки просите їх видавати результати.
Ви ж уже три тижні працювали учителем російської!!!

Лінгвістична гра "Прислівник за вами"
Ми з вами попрацювали, а тепер ми пограємо в лінгвістичну гру, яка називається "Прислівник за вами". Вам потрібно відновити словосполучення, дібравши потрібні за змістом прислівники з довідки, які виконували б роль залежного  слова. Поставте до них запитання. Отже, будь ласка, працюємо.
Давайте, перевіримо, що у нас вийшло. Хто хоче попрацювати на оцінку? Будь ласка,
  1. Чому така назва? «За нами» – це позаду? Як ці речення пред’являються учням?  Підручник у вас уже не навчальна книга? Краще б ви учням дали можливість самим прочитати завдання, ніж плутано пояснювати. Як працюємо - не зрозуміло. І де тут гра??? Що ви вкладаєте в поняття гра?

Давайте, перевіримо, що у нас вийшло. Хто хоче попрацювати на оцінку? Будь ласка, Ваню.
А тепер, зробіть висновок, з якими частинами мови можуть пов'язуватися прислівники.
Молодці.
  1.  Не зрозуміло, як відбувається перевірка, що має пояснювати учень, як з цього пояснення може витікати висновок.
  2. Чому словниковий диктант  на  етапі сприйняття й усвідомлення нового поняття?  Розберіться із структурою свого уроку.
 Словниковий диктант. Я читатиму, а ви передайте зміст словосполучення одним прислівником.
  1. Хіба це словниковий диктант? Навіщо ви увесь час плутаєте учнів? Словниковий диктант – це вправа на перевірку орфографічних умінь і навичок! Визначте правильно вид цієї тренувальної вправи, а потім можете придумати відповідну назву для цього виду роботи.
  2. Формування умінь завершилося словниковим диктантом! Це правильно?
  1. Якби ви виконали всі вимоги до оформлення конспекту, подали сторінки підручника і самі почали складати конспект з опрацювання матеріалу підручника, то  у вас з’явилась би система вправ, що є обов’язковим компонентом опрацювання нового граматичного поняття.  Не винаходьте велосипед!

  1. Прогляньте доцільність записів у учнівському зошиті, якщо це пусте списування, то цее вправа з каліграфії. Чому не застосовується система графічних позначок? Мають бути підкреслення, надписи, питання тощо!!!

Чекаємо на доопрацьований конспект.

Будь ласка, завантажуйте конспект через Документи Гугол, усі  додатки мають бути разом із конспектом.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Загальна кількість переглядів сторінки