Поліна Ігорівна намагалася у своєму уроці застосувати цілу низку рекомендацій до підвищення ефективності уроку. Цікаво дізнатися, які з них спрацювали. Чекаємо на самоаналіз.
Далі упиняємося лише на проблемних моментах
конспекту (а ймовірно і уроку), щоб усі мали
можливість уникати подібних моментів.
Кольором позначаємо частини конспекту
практикантки.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (1
хвилина)
·
Що ви робите цілу хвилину?
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ
ЗНАНЬ (3 хвилини)
·
Розберіться, чим відрізняється фронтальна
бесіда від опитування.
·
Де питання опитування? На вашому
уроці можливо використано прийом незавершених речень.
·
Як відбувалася перевірка? Форма?
Прийом?
·
Чи встигли ви провести заплановану
роботу за 3 хвилини?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ (3 хвилин)
·
Що ви планували робити цілих 3
хвилини?
Отже, темою нашого уроку
є….(Матвій читає тему)
·
Яке і як ви дали завдання учня?
Як ви вважаєте, припущення?
·
Що це за формулювання? Яку ж
відповідь на це питання могли дати учні?
Змістова лінія: Вже почалось, мабуть, майбутнє…
·
Невже так рекомендував вам
вчитель? Це записують учні? Де ви взяли такий термін для учнів?
IV.
СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (12 хвилин)
Придивіться до ілюстрації.
Здогадались що це таке? Вірно! Це будинки майбутнього
·
В українській мові «правильно
роблять», а «вірно кохають»
·
. «Здогадались що це таке?» Краще:
«що на них зображено?»
Спробуйте уявити будинок
майбутнього.
·
Поставили завдання до слухання. А
потім визначайте, хто буде читати.
Робота з підручником.
Підручник сторінка 99.
Два учні читають по черзі.
- То ж на що вказує
підрядна частина ступеня і способу дії?
- На які питання відповідає
підрядна частина?
– За допомогою яких
сполучників підрядна частина ступеня і способу дії приєднується до
головної?(так, такий, до того, настільки)
·
Навіщо вам текст на уроці? Як
реалізується текстова основа уроку? Текст залишився самостійним, не пов’язаним з
теоретичним матеріалом компонентом. А мала бути робота спрямована на
спостереження над мовним матеріалом та усвідомлення учнями істотних ознак
виучуваного явища, що завершувалося б узагальненням цих ознак та формулюванням правила !!! То де ж ця робота?
·
У вашому варіанті ви обираєте
метод роботи з підручником, але послідовних дій на його реалізацію не подаєте:
який перехід від попереднього виду роботи? Як вони пов’язані? яке завдання отримали учні? який прийом
перевірки?
V. ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ (20
хвилин)
Вправа 151(біля дошки). На
які питання відповідають підрядні частини СПР, до яких слів вони відносяться,
що означають. Визначте вид СПР. Спишіть, ставлячи розділові знаки і
підкреслюючи засоби зв`язку однією рискою, а вказівні слова – двома.
·
Знову відсутні етапи роботи з
вправою. Де інструктаж (знайомство учнів із завданням)? Де форма виконання? Як
відбувається контроль і перевірка?
·
Така ж ситуація і з наступною
вправою.
ЗВЕРТАЄМО
УВАГУ УСІХ ПРАКТИКАНТІВ!
- Пам’ятайте, конспект, який ви берете за основу є не тільки у вас, а й у вчителя.
- Коли ми з вами створювали конспект, то намагалися продемонструвати можливості творчого пошуку, але ніяк не передбачали, що ви будете копіювати.
- Ми наголошували, не намагайтеся використати одночасно, на одному уроці таку кількість незнайомих учням видів роботи. Кожен з нових видів роботи має бути поступово уводитися і відпрацьовуватися.
- Вашим завданням обрати такі види та форми роботи, що дадуть найбільший ефект у вашому класі. Ви складали таблицю «Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів», вона й мала вам допомогти.
Творіть, але будьте виважені!
Якби наші студенти виконували вимоги програми практики і планували уроки завчасно, то скількох би проблем можна було уникнути!
ВідповістиВидалитиВаші уроки ви мали можливість планувати з першого дня практики.
Конспекти залікових уроків уже потрібно було написати у першому варіанті, щоб був час на консультацію та удосконалення.
Фух, ще багато треба зробити. Намагаюсь покращувати свої вміння щодо написання гарного конспекту. У наступному конспекті буду звертати увагу до Ваших зауважень. Дякую за коментар!
ВідповістиВидалити