неділя, 18 листопада 2012 р.

До уроку Поліни Ігорівни


Поліна Ігорівна намагалася у своєму уроці застосувати цілу низку рекомендацій до підвищення ефективності уроку. Цікаво дізнатися, які з них спрацювали. Чекаємо на самоаналіз.
Далі упиняємося лише на проблемних моментах конспекту (а ймовірно і уроку), щоб усі мали  можливість уникати подібних моментів.
Кольором позначаємо частини конспекту практикантки.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (1 хвилина)
·      Що ви робите цілу хвилину?
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (3 хвилини)
·      Розберіться, чим відрізняється фронтальна бесіда від опитування.
·      Де питання опитування? На вашому уроці можливо використано прийом незавершених речень.
·      Як відбувалася перевірка? Форма? Прийом?
·      Чи встигли ви провести заплановану роботу за 3 хвилини?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ (3 хвилин)
·      Що ви планували робити цілих 3 хвилини?
Отже, темою нашого уроку є….(Матвій читає тему)
·      Яке і як ви дали завдання учня?
Як ви вважаєте, припущення?
·      Що це за формулювання? Яку ж відповідь на це питання могли дати учні?
Змістова лінія: Вже почалось, мабуть, майбутнє…
·      Невже так рекомендував вам вчитель? Це записують учні? Де ви взяли такий термін для учнів?
 IV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (12 хвилин)
Придивіться до ілюстрації. Здогадались що це таке? Вірно! Це будинки майбутнього
·      В українській мові «правильно роблять», а «вірно кохають»
·      . «Здогадались що це таке?» Краще: «що на них зображено?»
Спробуйте уявити будинок майбутнього.
·      Поставили завдання до слухання. А потім визначайте, хто буде читати.
Робота з підручником. Підручник сторінка 99.
Два учні читають по черзі.
- То ж на що вказує підрядна частина ступеня і способу дії?
- На які питання відповідає підрядна частина?
– За допомогою яких сполучників підрядна частина ступеня і способу дії приєднується до головної?(так, такий, до того, настільки)
·      Навіщо вам текст на уроці? Як реалізується текстова основа уроку? Текст залишився самостійним, не пов’язаним з теоретичним матеріалом компонентом. А мала бути робота спрямована на спостереження над мовним матеріалом та усвідомлення учнями істотних ознак виучуваного явища, що завершувалося б узагальненням цих ознак та формулюванням  правила !!! То де ж ця робота?
·      У вашому варіанті ви обираєте метод роботи з підручником, але послідовних дій на його реалізацію не подаєте: який перехід від попереднього виду роботи? Як вони пов’язані?  яке завдання отримали учні? який прийом перевірки?
V. ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ (20 хвилин)
Вправа 151(біля дошки). На які питання відповідають підрядні частини СПР, до яких слів вони відносяться, що означають. Визначте вид СПР. Спишіть, ставлячи розділові знаки і підкреслюючи засоби зв`язку однією рискою, а вказівні слова – двома.
·      Знову відсутні етапи роботи з вправою. Де інструктаж (знайомство учнів із завданням)? Де форма виконання? Як відбувається контроль і перевірка?
·      Така ж ситуація і з наступною вправою.
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ УСІХ ПРАКТИКАНТІВ!
  • Пам’ятайте, конспект, який ви берете за основу є не тільки у вас, а й у вчителя.
  • Коли ми з вами створювали конспект, то намагалися продемонструвати можливості творчого пошуку, але ніяк не передбачали, що ви будете копіювати.
  • Ми наголошували, не намагайтеся використати одночасно, на одному уроці таку кількість незнайомих учням видів роботи. Кожен з нових видів роботи має бути поступово уводитися і відпрацьовуватися.
  • Вашим завданням обрати такі види та форми роботи, що дадуть найбільший ефект у вашому класі. Ви складали таблицю «Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів», вона й мала вам допомогти.
Творіть, але будьте виважені!

2 коментарі:

  1. Якби наші студенти виконували вимоги програми практики і планували уроки завчасно, то скількох би проблем можна було уникнути!
    Ваші уроки ви мали можливість планувати з першого дня практики.
    Конспекти залікових уроків уже потрібно було написати у першому варіанті, щоб був час на консультацію та удосконалення.

    ВідповістиВидалити
  2. Фух, ще багато треба зробити. Намагаюсь покращувати свої вміння щодо написання гарного конспекту. У наступному конспекті буду звертати увагу до Ваших зауважень. Дякую за коментар!

    ВідповістиВидалити

Загальна кількість переглядів сторінки