субота, 17 листопада 2012 р.

До конспекту уроку Дарини Олегівни


Нарешті наші студенти розпочали оприлюднювати матеріали своєї роботи. І виявляється, це дуже корисно! Тепер є можливість побачити ваш методичний рівень не в кінці практики, коли можна лише "покарати оцінкою", а виправити нічого вже не можливо.
Зараз у нас у всіх є чудова нагода обговорити ваші конспекти, щоб у вас з'явилася можливість з кожним уроком ставати кращими.

Дар'я Олегівна на своєму блозі розмістила свій перший конспект. Такі конспекти створюють майже всі середньостатистичні студенти. 
Тому  звертаюся до усіх практикантів!!!
Звичайно, такий конспект не є зразком розгорнутого конспекту, але свідчить, що студентка серйозно ставиться до виконання програми практики.
А тепер рекомендації до всіх, хто планує і подає уроки
Аналізований урок не тільки не є зразком написання розгорнутого конспекту, а й не може слугувати зразком правильного планування уроку. Основна помилка - відсутність якісної роботи з формування умінь і навичок учнів. За таким конспектом результативного уроку не може бути.
 Проте слід віддати належне, Дар’я Олегівна намагалася самостійно підійти до складання уроку, пробувала застосувати методи і прийоми активізації уроку. Але, на жаль, конспект (а ймовірно і урок) вийшов однобоким.
І ще один прикрий висновок: раніше наші студенти крім сенканів нічого придумати не могли, а тепер тільки "криголами" та "прогнозування". Хоча це не завжди й криголам, а комунікативна вправа. Усе це добре, якщо такій роботі на уроці відводиться до 5% роботи. Але у ваших конспектах цим формам відводиться чомусь більше місця, ніж формуванню знань та вмінь (з огляду на обсяг місця з описом застосування прийому). А от комунікативні, творчі вправи у кінці уроку відсутні. Складаючи конспект уроку, переглядайте його щодо раціонального розподілу часу на види роботи, чітко визначайте мету того чи іншого виду роботи.
Якби розгорнутий конспект складався за всіма вимогами, то студентка зробила б СТРУКТУРНО-КОМПОЗИЦІЙНУ схему уроку, то їй вдалося б уникнути прикрих помилок планування. 

Наші студентам постіно бракує часу на підготовку конспектів. А все чому? Починають їх готувати не з першого  дня практики, а тільки за декілька днів. То що ж тут дивуватися? УР 5, у вас є шанс розпочати продумування і складання конспектів уже зараз. У нашому житті так не буває, щоб робити тільки одну справу.  Одна справа є головною, але паралельно ви розв'язуэте безлыч інших завдань. За 5 років навчання ви мали навчитися плануванню одночасної підготовки з декількох дисциплін.

І найголовніше, конспект є, а самоаналіз відсутній. Тому не зрозуміло, що вдалося, які види роботи були результативні, що варто було провести інакше, що потрібно було передбачити.
Без вашого самоаналізу конспект може дискредитувати вас. Оскільки студентські конспекти, як правило, дуже не досконалі, але самоаналіз демонструє рівень усвідомлення та осмислення студентом своєї роботи.

Приєднуйтесь до обговорення!

1 коментар:

  1. Дуже дякую,ваша правда, що конспект почала робити за день до..і урок звісно був такий ,як ви і пишете,я була справжньою дателькою вправ та правил,але після вашої з нами консультації щось в голові «поїхало»,я буду намагатися зробити все як треба.

    ВідповістиВидалити

Загальна кількість переглядів сторінки