субота, 22 грудня 2012 р.

Готуємося до захисту практики

Захист переддипломної практики
з української мови та літератури

Комісія: Попова О.А., Ковтун І.М., Надточій В.В., Макаренко Л.В.,

Форма захисту: індивідуальний звіт студентів перед комісією у присутності інших членів групи

Процедура захисту

І. Виступ-презентація роботи студента у якості стажиста (до 3 хв.)
ІІ. Відповіді на питання членів комісії (до 5 хв.)
ІІІ. Оцінка звітної документації (керівником та членами комісії)
ІV. Оцінка конспектів залікових уроків  + додатки + самоаналіз на CD


Рекомендації для студентів

І. Виступ-презентація роботи студента у якості стажиста (до 3 хв.)

Ø      У своєму виступі студент чітко й стисло озвучує основні положення свого звіту:
Наприклад:
o       проходила практику у … школі;
o       викладала українську мову й літературу у … класі у період з … по…,  додатково проводила уроки у … класі.
o       на уроках української  мови опрацьовано з учнями … (розділ програми), або проведено систему уроку з вивчення …
o       на уроках української літератури проведено роботу над …
o       у своїй роботі дотримувалася … системи (підходу), або намагалася реалізувати … підхід, або основним пріоритетам у моїй  роботи було … …
o       особистими досягненнями вважаю …
Якщо ця інформація достатньо повно буде викладена у вашому звіті і презентація-звіт буде викладена заздалегідь у блог,  то  у членів комісії , ймовірно, не виникне питань та сумнівів  (або виникне, але менше) щодо вашої методичної підготовки, уміння презентувати  свій досвід,  узагальнювати його. Це скоротить час на оцінювання і дасть можливість обмінятися враженями. 
Ø      До свого виступу практикант готує презентацію до 10 слайдів. Слайди мають презентувати найбільші методичні знахідки й особисті досягнення: цікаві схеми, алгоритми, таблиці, творчі роботи учнів тощо. Доцільними є фотографії, що відображають роботу стажиста: із своїм класом, участь у роботі методичного об’єднання школи, фрагменти уроків або позакласних заходів, на яких застосовано інноваційні форми, методи та прийоми. Підписи до зображень (заголовки слайдів) мають бути стислими та влучними.

ІІ. Відповіді на питання членів комісії (до 5 хв.)

Ø      Студент має якісно підготуватися до відповідей на питання членів комісії, щоб відповідати стисло і за змістом.
Ø      Можна у слайдах передбачити інформацію, що допоможе швидко і точно відповісти.
Намагайтеся у слайдах звіту та у тексті звіту якомога повніше  розкрити ці питання. Інакше вам ці питання поставлять на захисті.
Орієнтовні питання:
o       на які нормативні документи навчання мови та викладання спиралися, яку було опрацьовано методичну літературу;
o       яких основних вимог до сучасного уроку української мови та літератури дотримувалися (санітарно-гігієнічних, психолого-педагогічних, методичних, урахування умов навчання у двомовному середовищі);
o       уроки, яких типів проводили (традиційні й нетрадиційні);
o       як забезпечувалась
-        комунікативна спрямованість навчання,
-        індивідуалізація та диференціація навчання,
-        активізація пізнавальної діяльності учнів на різних етапах уроку,
-        розвиток творчих здібностей,
-        розвиток навичок самостійної навчальної діяльності учнів; 
o       які використовувалися
-        активні методи навчання, інтерактивні технології (ігрові, кооперативні, групові, ситуативні, дискутивні);
-        проблемні, пошукові методи навчання, яких методичних вимог дотримувалися
-        сучасні технології контролю та оцінки начальних досягнень учнів використовували;
-        інформаційно-комунікаційні технології на уроках мови та літератури,
-        види наочності та форми роботи з нею;
-        види роботи з текстом (дотекстові, тестові, післятекстові завдання)
-        види вправ,
-        прийоми роботи з підручником,
-        види роботи над текстом художнього твору на уроках літератури,
-        різноманітні навчальні завдання та ситуації на уроках української літератури.
o       ваші методичні творчі знахідки, відкриття, нестандартні рішення (як у звіті)

ІІІ. Оцінка звітної документації (керівником та членами комісії)

Ø      Студент-практикант подає документацію практики своєму керівнику у визначені терміни (терміни узгоджуються з керівником)
Ø      За два дні до захисту із документацією знайомляться члени комісії (документація знаходиться на кафедрі).
Ø      На захисті керівник погоджує виставлену оцінку із членами комісії. Комісія затверджує оцінку.

Ø      Документація подається у папці на зав’язках або резинці, папка підписується за встановленим зразком.
Ø      У папці знаходяться документи у наступному порядку:

Матеріали, що залишаються на кафедрі:
1.  Звіт про проходження практики (зшиті листи А-4, пронумеровані).
2.  Характеристика (з печаткою).
3.  Табель роботи студента-практиканта (підписаний вчителем).
4.  Два конспекти залікових уроків з додатками.
Додатки:
сторінка учнівського зошита,
оформлення дошки, зразки наочності (зменшені),
зразки дидактичного матеріалу на А-4 (пам’ятки, схеми, картки),
сторінка підручника або посібника, за яким велася робота,
зразки ІКТ (роздруковані слайди, образ матеріалів інтерактивної дошки тощо)
6.  Самоаналіз залікових уроків.
7.      CD-диск із конспектами залікових уроків + додатки + самоаналіз.
Конспекти уроків, додатки та самоаналізи викладаються у блоги. Кожен має можливість ознайомитися  і бажано прокоментувати, оцінити. Використовуйте функцію "привязати", для цього ваші презентації, ілюстрації, аудіофайли, завантажуються у Гугол Документи.

Матеріали, що повертаються студенту
8. Щоденник практики.  
Складові:
·        Інформація про базу практики,
·        Розклад дзвінків,
·        Розклад роботи вчителя,
·        Календарно-тематичне планування на весь період практики (1+4+1),
·        Затверджений керівником практики індивідуальний план роботи з позначками (датами) про виконання,
·        Екран роботи за весь період практики.

Далі у щоденнику подаються матеріали, що відображають роботу практиканта за кожний день практики.

·        Спостереження та аналіз уроків (12) – можна подавати чергуючи з конспектами.
·        Конспекти уроків з дотриманням загальних вимог. Обов’язково зазначається, які дидактичні і наочні посібники використовуються. (можна писати на А-4, форми не роздруковувати).
o       Підготовлені дидактичні і наочні посібники подаються у методичній скарбничці, обов’язково зазначається тема уроку, етап уроку, де вони використовувалися.


·        У блозі. Щоденні висновки. Рефлексія (Що вдалося? Ваші особисті здобутки і досягнення? Що викликало труднощі, чому? Як подолати труднощі? Як долали?).
Тут для пролемка для декого.
Кожен з проведених уроків ви мали проаналізувати, прокементувати, подати самооцінку  та рефлексію  у своїх блогах.
Ті ж хто у блогах такі записи не вів, мають подати щоденник із відповідними записами. 
9. Методичний портфель (як правило, оформлюється в окрему папку)

o       Наповнення скарбнички визначається самим студентом – це і методичні, і теоретичні матеріали, і самостійно підготовлені, і найкращі уроки, що провели.
o       Скарбничка повинна мати зміст (перелік матеріалів).
o       Усі документи повинні бути підписані (заголовки, що це вид матеріалу, до якого уроку).

o       Готуючись до захисту, доцільно зробити пам’ятки, записи для відповідей на питання членів комісії. Такі записи  додаються у методичну скарбничку.


Шановні студенти, звертаємо вашу увагу, якщо  інформація про проходження практики буде  достатньо повно викладена у вашому звіті та презентації-звіт, якщо все заздалегідь буде подано у блозі,  то  у членів комісії, ймовірно, не виникне питань  та сумнівів  (або виникне, але менше) щодо вашої методичної підготовки, уміння презентувати  свій досвід,  узагальнювати його. Це скоротить час на оцінювання й дасть можливість обмінятися враженями від практки.


3 коментарі:

  1. Дуже пізнавально для нас))) А коли, приблизно, буде це дійство проходити?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Для вас на 5-му курсі. Як правило, захист потрібний, якщо студенти не подають вчасно і якісно документацію.

      На 4-му курсі студенти подають упродовж трьох днів після завершення практики документацію. До кінця тижня керівники виставляють бали за окремі види роботи та повідомляють студентам. Студенти готуються до підсумкової конференції, знаючи свої попередні бали.

      Видалити
    2. от це так налякали))))а то не нам)))яке щастя!

      Видалити

Загальна кількість переглядів сторінки