суботу, 23 листопада 2013 р.

Останній тиждень - підсумковий!

Шановні практиканти УА5 та УР5, переддипломна педагогічна практика з української мови і літератури вже на фінішній прямій. Це вже майже фінал, але попереду вирішальна робота.
Зосередьтеся і працюйте наполегливо і сумлінно:

1) Оформіть папку "ДОКУМЕНТАЦІЯ ПРАКТИКИ": підпишіть її.
2) Подайте (покладіть у теку) затверджені вчителем і перевірені керівником плани-конспекти (керівник ставить свою відмітку про перевірку). До кожного плану конспекту  у вас має бути обов'язково оформлена (прописана) сторінка учнівського зошита та проект записів на дошці.
3) В окремих файлах подайте зразки (фотокопії) наочності, дидактичного, роздаткового матеріалу, продукти діяльності учнів тощо.
4) Подайте розгорнуті конспекти уроків (якщо ви їх зробили). У розгорнутому конспекті обов'язково прописуються всі репліки вчителя та прогнозовані усні та письмові висловлювання учнів, а також подаються сторінки підручника.
5) Передайте документацію на кафедру 25 листопада.

29 листопада папку доповните документами за останній тиждень, подасте заповнений індивідуальний план (у розділі  відмітки про виконання поставте виконано або оцінку), табель, робочий зошит.
І у понеділок ( 2 листопада) через старост передасте  звіт, самоаналізи залікових уроків, залікові конспекти. Пам'ятайте, з 2 листопада ви присвятите себе іншій сфері діяльності : практика з англійської чи російської мови та світової літератури.

Попрацюйте творчо і якісно підготуйтеся до проведення уроків останнього тижня.
Намагайтеся уникнути типових недоліків:
  1. Перевага методу "слово вчителя" над активними методами навчання.
  2. Недостатня реалізація принципу змін форм діяльності учнів. 
  3. Відсутність умотивованих переходів між навчальними ситуаціями уроку.
  4. Невміння визначити і реалізувати дидактичні мету ігрових ситуацій (технологій ситуативного моделювання).
  5. Відсутність планування системи контролю та оцінювання упродовж уроку.
  6. Не вміння визначити доцільну та ефективну форму інтерактивної технології для конкретного класу, конкретного уроку.
  7. Не продуманість власних дій. багатослівні пояснення, довгі незрозумілі монологи тощо.
  8. Відсутність творчої ідеї, що об'єднає всі ваші дії на уроці.
  9. ...
На уроках мови:

  1. Соціокультурна лінія нереалізована (реалізована фрагментарно). А має стати комунікативною основою уроку, наскрізно проходи через увесь урок (текст, комунікативні вправи, творчі завдання).
  2. Не розрізнення методів формування знань та методів формування умінь, підміна понять на етапі опрацювання нового матеріалу, у випадках  коли через спостереження над мовою і мовленням має бути окреслене певне мовне поняття або сформульоване правило, положення. У таких випадках у підручниках такі види навчальних ситуацій (навчальні завдання на спостереження не відмежовані від власне тренувальних вправ - "не все то є ВПРАВОЮ, що у підручнику вправою називається).
  3. У системі вправ недотримано принцип нарощування труднощів.
  4. ....
На уроках літератури:

  1. Відсутність розуміння мети й завдання етапу підготовки до сприйняття художнього твору, не знання складових та форм. 
  2. Невміння визначити і розмежувати навчальні ситуації на етапі роботи над текстом художнього твору (у вас усе бесіди та бесіди).
  3. Не розрізнення видів читання за навчальною метою та формою виконання.



Пригадайте  зауваження ваших керівників і подайте у коментарях до цього повідомлення типові, на вашу думку, недоліки уроків.

P.s. Оцінки з загального мовознавства можна переглянути в віртуальному журналі (сайт СПТН). Для студентів, що успішно завершили курс, виставлення оцінок в індивідуальні плани - вівторок, середа, четвер о 15.30. Підходити можуть старости груп, підгруп, координатори творчих центрів з матеріалами: конспекти, самостійні роботи, електронні матеріали тощо.
Час додаткових консультацій (для відпрацювання та звіту з індивідуальної роботи, ІКТ, СТУУЛ) потрібно додатково погодити.




3 коментарі:

  1. В мене недотримано принцип нарощування труднощів у впрвах, ала я намагаюсь виправлятись. І деякі, вправи, які я беру не з підручники, не завжди відповідають соціокультурній темі. Тамара Валентинівна це помічає, робить мені зауваження і я випрваляю!

    ВідповістиВидалити
  2. Це до типових помилок.
    Відповідь на дії окремих студентів:
    ВИ надіслали напередодні ввечері керівнику урок, урок, що вже вчитель підписав, а ви вивчили. Що тепер можна змінити?

    Це не конспект залікового уроку. Такий конспект пишеться за одну-дві години.
    А заліковий треба було виносити, осмислити свої дії. Створити вмотивовані і логічно розташовані навчальні ситуації.
    Як можна проводити урок літератури в 6-му класі, на якому відсутня робота з текстом? Я так не вмію, не знаю таких уроків і методичних рекомендацій.
    У вас вийшов урок типу " про щось говорили, а в кінці писали тест".
    Ви маєте цінувати час викладачів. Якби такий урок ви проводили на початку практики, то було б ще зрозуміло: ви вчитеся, ви не встигли продумати.
    У класі я вас вже бачила, усі зауваження і рекомендації ви отримали. Ви обіцяли вчасно приходити на консультації.
    Але ваш конспект не свідчить, що ви так і не усвідомили важливість вчасної підготовки.
    Ви не звернулися вчасно за допомогою, не показали конспект як домовлялися. Я б, на місці вчителя, вас до своїх учнів не пустила б.
    Але якщо вчитель підписав конспект (цікаво коли), то ви звичайно можете черговий раз мучити шестикласників нецікавою розмовою про цікавий твір.

    Як можна спланувати урок, на якому ви весь урок збираєтеся простояти з книжкою і конспектом у руках, де окрім відповідей на питання нічого більше не передбачено? А щодо логіки цих питань, висновків то взагалі не йдеться.
    Урок без наочного, дидактичного матеріалу – голий!

    Є правда, ще одна проблема. Є конспекти з української літератури, де вчитель півроку у шостому класі пояснює матеріал. Це щось неймовірне у методиці навчання!

    ВідповістиВидалити
  3. Завершується неділя, а наших блогерів-практикантів не видно. Усі, хто системно працюють, дають коментарі. А ті, хто лише вдає, що працює, розповідає про втому і не з’являється ні в коментарях ( а отже повідомлення не читають), ні на своїх блогах.
    Катя, сказала: "Ми самі винні, що не можемо себе примусити нормально працювати". Але який сенс у самобичуванні, якщо люди не роблять висновків і не прагнуть розумного розв’язання ситуації?

    ВідповістиВидалити

Загальна кількість переглядів сторінки