середа, 13 лютого 2013 р.

Працюємо напружено та успішно!

Методичні рекомендації.

Ще два дні - і робочий тиждень завершиться. Ваші перші уроки вже позаду.
Час робити висновки (хоча й так більшість з вас намагається регулярно осмислювати свої маленькі перемоги й проблеми, ділитися з нами пережитим у своїх дописах на блогах).

Навчання процес складний, і ми всіх ще раз заохочуємо не обмежуватися лише переживаннями, осмислювати, аналізувати кожен крок педагогічної діяльності (своєї та одногрупників), а ще радимо усвідомлено повторювати методику (конспекти й посібники з методики мають бути вашими настільними помічниками), а також бажаємо працювати творчо над наступними конспектами.  
Заведіть собі свій каталог правил, корисних порад (можна сторінкою на блозі).

Як показують спостереження,  ви маєте гарний потенціал, але, звичайно, бракує практичних умінь. Отже, набираймося досвіду! Не бійтеся і не хвилюйтеся, помилки й проблеми бувають, а найціннішим у практичному навчанні - ваше зростання.

Дозволимо висловити ще раз декілька побажань-настанов:
1)      будь-який  ваш  методичний крок  на уроці повинен мати конкретну мету. Методи роботи, прийоми, завдання добирайте  з урахування їх ефективності, доречності. Плануючи щось, шукайте відповідь,  навіщо, чому ви це робите, проводите. З якою метою ви їх застосовуєте? Чого на їх основі ви хочете навчити? «Знайте навіщо».
2) Запланувавши вид роботи (метод), на уроці  доведіть його до запланованої мети, обов’язково отримайте результат, інакше час витрачено, а результат відсутній. «Стріляйте влучно».
3) Готуючись до уроку, ви завжди повинні не тільки розподілити час на етапи та види роботи, а й визначити, де можна скорочувати роботу, а де ті принципові моменти уроку, які скоротити й недопрацювати - значить дійти до запланованої мети.
4) Ви маєте завжди знати найголовніші моменти уроку НАПАМ'ЯТЬ. Власне весь урок, але ви точно маєте знати, який матеріал слід сказати дивлячись в очі учням.
5)   Обов’язково продумуйте оцінювання, бо у вас усі діти відмінники. Це звичайно добре, але ж..?
Про все це вже й говорилося, й писалося, а от нагадувати доводиться увесь час.

Поділіться з нами в  блогах своїми оцінками за проведені уроки. Ми не очікуємо, що має бути врожай відмінних оцінок (це було б фантастикою). А от залікові прагніть провести на "відмінно"!

Бажаємо подальших успіхів!

Рs. Буде добре, щоб і ви написали декілька порад, рекомендацій, важливих висновків у коментарях до нашого повідомлення - це засвідчить вашу роботу з нами.

УР4  приєднуйтесь, адже ви також уже працюєте вчителями!

10 коментарів:

  1. Так, найголовніше «влучно стріляти»))) Ми це вже назавжди запам'ятаємо)))
    І конспекти вчити треба, звичайно, я вже у себе писала, що добре не вивчила і були проблеми(

    Дукуємо, що нагадуєте все по 10 раз,а то ж ми... )

    ВідповістиВидалити
  2. Так, необхідно завжди мати при собі табличку з оцінюванням: усні відповіді на питання, самостійна робота на уроці, робота біля дошки (оскільки пам'ять рано чи пізно підведе).

    ВідповістиВидалити
  3. Згодна з Машею, адже знати конспект напам'ять просто необхідно! Я перед першим уроком вчила, вчила та не довчила і було соромно, що постійно зверталася до своїх "чудо паперців"! Дякуємо за корисні поради))

    ВідповістиВидалити
  4. Шановні практиканти, повідомлення слід читати уважно й до кінця. Наполегливо радимо прочитати уважно!

    ВідповістиВидалити
  5. Автор видалив цей коментар.

    ВідповістиВидалити
  6. Шановні колеги, прошу трошки вашої уваги, бо ми тільки вчимося робити "правильно та краще", а обмін думками є важливою потребою в житті кожної людини. А коли це ще допомагає у роботі - повітря для наших легенів. Тому хочу з вами поділитися деякими зауваженнями щодо практики, яку ми з вами проходимо, проповзаємо (хто, як вміє). Це мій власний досвід, це й поради керівників. Те, що я вважаю найважливішим, оскільки багато помилок помічаю під час своєї роботи, роботи інших. От й почнемо:
    1. Перше, на чому хочу звернути увагу - особа вчителя. Яким він має бути? Розмірковувати, сперечатися можемо довго, але найцінніше - його знання. Не тільки з предмету! Ерудиція так допомагає під час обговорення деяких питань, дозволяє зацікавити учнів. Читайте, цікавтесь новим та зацікавлюйте своїх учнів!
    2. Вчитель. Не знаю, як можна назвати те, що я бачила у свій час й продовжую помічати, але це схоже на "абстрагування" навчального процесу - вчителя - учнів. Вчитель сам по собі, діти теж. А де ж оборотній зв'язок? Не пропускайте жодну репліку, реагуйте, коментуйте.
    3. Повертаємося до уроку. Синтез. Під час роботи над засвоєнням правила, мовної норми - це ваш помічник. Кресліть на дошці, використовуйте схеми тощо. "Сухе" читання правила - минуле століття. Беремо тему "Вставні слова" й поїхали: що? для чого? чим виражені? на які групи поділяються? які розділові знаки? Повторюємо, проговорюємо, "розжовуємо" по декілька раз за урок незалежно від віку учнів.
    4. Темп. Сама трохи нервую через те, що можу щось забути, щось не зробити. (Тому прописую декілька раз урок на картках). Але ось ці нерви не повинні заважати! Вчитесь "танцювати" - учні повинні завжди щось виконувати, працювати. Намагайтеся тримати логічний ланцюжок у своїх руках. Завжди повинні бути вправи (якщо говоримо про мову) "уперед". Зробив - дав ще, зробив - ще... Але не забувати перевіряти, оцінювати самостійну роботу кожного. Підводити підсумки. Це складно, але можливо.
    5. В класі є учні, які завжди тягнуть руки (що не спитай), а є й ті, хто завжди мовчки та сам по собі. Вивчить їх імена, не бійтеся спілкуватися і з ними!
    Бути завжди у хорошому настрої, вчити й вчитися. Це те, що ми повинні роботи протягом свого життя.

    ВідповістиВидалити
  7. Дякуємо Юлії Сергіївні за цінні поради та висновки з власної педагогічної діяльності. Дорослішаємо потрохи - приємно.
    Чекаємо, що відгукнуться й інші сумлінні - збережемо всі цінні поради для себе й наступних поколінь. І будемо вчитися їх дотримуватися.

    ВідповістиВидалити
  8. Ще важливо створити такій клімат у класі, щоб діти не боялися висловлювати свої думки, щоб вони розуміли, кожна їх думка - пошук істини. У своєму 9 класі побачила, учні бояться сказати, що думають, особливо якщо їх думка відмінна від інших.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Тому я й кажу, що вчитель повинен почувати клас, бути відкритим, щоб й діти змогли відчути, що не просто так приходять до школи посидіти.
      І ще, усі допускають помилки. Якщо вчитель випадково помилився (щось не так сказав, не помітив чогось), а діти виправляють - це не кінець світу, не образа. З посмішкою подякуйте, похвалить за уважність.

      Видалити
  9. Найголовніший здобуток практики - ваше бажання повернутися в школу. Повірте, пройде зовсім небагато часу.
    Дуже віриться, що й навчання в університеті буде набере тепер дещо інших барв.
    От тільки прикро, що не всі тут з нами однодумці. Більшість десь у своїй глибокій задумі.

    ВідповістиВидалити

Загальна кількість переглядів сторінки