Відповідь на допис Євгенії Купрієнко
Якби ми були геніальні викладачі, а ви геніальні студенти, то, можливо, тоді всі уроки студентів-практикантів були б досконалими. Студентам не потрібно було б набувати досвіду, і практика можливо стала б не потрібною. Але в житті все не так.
Заліковий урок для студента - це певний підсумок (проміжний або кінцевий).
До нього йдуть протягом серії уроків: ви вивчаєте клас, дітей, їхні вікові й індивідуальні особливості, ви вже можете врахувати їхні особливі реакції, можете визначити час на виконання певних видів роботи, ви опанували з ними певну технологію (пошукові методи, креативні, групова форма). Ви вже відчуваєте себе комфортно в класі, бо добре орієнтуєтесь у навчальній програмі, бо це вже не перший урок з учнями, ви працюєте вже разом, у вас уже спільна мета. І коли ви запрошуєте сторонніх, вам уже легше тамувати хвилювання (бо не хвилюються лише…).
Готуючись до такого уроку, ви викладаєтесь на свій максимум: максимально підпорядковуєте увесь зміст уроку меті, результату, продумуєте його до найменших тонкощів, виношуєте його. На такому уроці не повинно бути зайвих слів, невмотивованих вправ, усе осмислено й продумано.
Ви робите те, на що іноді у вчителя часу не вистачає, а ви зробите, бо протягом тижня йдете до нього. Учитель бере іншим – майстерністю, а вам до неї ще рости. Хоча і вчитель коли проводить відкритий урок, то готується до нього ретельніше. Хтось скаже, то уроки показні, не справжні. От у тому то й проблема, якщо вчитель завжди не творчо працює, одноманітно, і тут раптом чимось захотів вразити, то це завжди видно, помітно.
А ви готуючи свій урок, йдете до нього планомірно, діти вже звикли чи до ваших хвилинок творчості, чи до особливих форм контролю (кожен мав знайти своє).
Якби всі уроки були рівня залікових, було б чудово, але, на жаль, такими уроки у студентів не бувають: то за ідеєю зміст губиться, а то ідеї немає, а стоїть студентка і дає завдання учням, пробує організовати роботу на уроці, а не виходить, бо треба вчитися.
Буває учні не готові до певного виду роботи, то ви щось не продумали. Це не означає, що такі уроки невдалі, просто ви приходите до певного результату, але складнішим шляхом…
Ви, знаєте, я за десять років, яких тільки уроків не бачила… І урок, що ви складаєте за один вечір буде, звичайно, мати позитивні моменти, і, можливо, буде результативним, але технічних і методичних недоліків у ньому буде стовідсотково безліч (фактор часу). І побачите й відчуєте їх ви тільки на уроці. Потрібний досвід. Кількість проведених уроків тут має неабияке значення, і кількість додає якості.
Тому запрошуйте нас на залікові і конспекти подавайте залікових уроків. А от щоб вам допомогти, ми намагаємося прийти до вас на різні уроки, щоб вчасно допомогти, підказати, підстрахувати.
Ми вітаємо ваше прагнення до стовідсоткової якості, але будьте скромнішими … Завжди достатньо моментів, що потребують удосконалення.
Удосконалюйтесь і дивуйте нас. Залікові уроки – це творчі знахідки. Завдання практики на 5 курсі – формувати вашу творчу особистість.
Готуйте такі конспекти залікових уроків, які б могли із задоволенням використати ваші сокурсники.
Успіхів!
Немає коментарів:
Дописати коментар